Olen nestepaastolla toista päivää, ja olo on hieman ikävä. Nälkä ei ole tänään vaivannut vielä ollenkaan, mutta muuten on  hutera olo. Huimaa aina välillä ja päässä on muutenkin outo olo sekä käsiä särkee. Eilen illalla olin aivan jäässä, kädet ja jalat ihan kylmänä... Eilen myös vaivasti nälkä heti aamusta ennen kuin paasto oli edes alkanut. Iltapäivällä tuli seuraava nälän tunne. Lueskelin netistä, että näitä oireita ei kuitenkaan kannata säikähtää, vaan tämän pitäisi ajan kanssa helpottaa.

Tämä ei kuitenkaan ole mikään oikeaoppinen nestepaasto, kunhan lopetin syömisen ja juon vain mehuja, vichyä ja vettä. Mieheni on pitänyt tällaisia "epävirallisia" paastoja aikaisemminkin, mutta itselleni tämä on ensimmäinen. Olin jo vahvasti sitä mieltä, että lopetan tämän alkuunsa ikävien oireiden vuoksi sekä sen, että - no, nyt tulee sitten tekstiä juuri siitä, mistä ei pitäisi puhua saatikka kirjoittaa -  näytti jo siltä, että olen ummessa, paitsi pisu kulki normaalia vilkkaammin. Tänään kuitenkin sain pakerrettua jotakin pientä ja ruskeaa pönttöön... En nimittäin ajatellut ruveta mitään suolihuuhteluita tekemään, vaikka ilmeisesti pitäisi. Kuvottaa kylläkin hieman ajatus, että jos huuhtelua ei tee, niin elimistö kaiketi saattaa alkaa käyttämään kuona-aineita ravintonaan... yööhhh.

Mikäli aineenvaihdunta toimii, niin olen ainakin vielä tämän päivän paastolla ehkäpä vielä huomennakin. Seuraavalla kerralla kun paastoan ajattelin noudattaa Vogelin sivuilta löytämiäni ohjeita. En välttämättä juuri Vogelin tuotteilla...

Ikävät tuntemukset kompensoi, että painoa putosi tai pikemminkin nesteitä lähti vuorokaudessa kilon verran ja vaaka näytti aamulla 99. Huoh, joo-o, olen tosiaan lihottanut itseni takaisin sadan kilon möhkäleeksi. Sairasta.